|
||||||||||||||||||||||
|
opleidingen Wie na het behalen van rozet 5 nog een stapje verder wil gaan kan een kaderopleiding volgen om lesgever of trainer te worden. De Vlaamse Trainersschool (VTS) van Sport Vlaanderen verzorgt decretaal erkende opleidingen op verschillende niveau's. Domein Leiedal werkt met gediplomeerde lesgevers, zowel voor de ruiterclub als voor de hoeve- en paardrijkampen. Als je een opleiding volgt bereidt onze ruiterclub je voor op het ingangsexamen en begeleidt je daarna verder tijdens de cursus en het effectieve examen. initiator paardrijden In deze opleiding leert de cursist hoe hij beginnende ruiters op bekwame manier kan leren paardrijden, hoe paarden correct benaderd worden en hoe er mee omgegaan wordt. De cursist leert hoe hij beginnende ruiters een technisch juiste zit in evenwicht (bij lichtrijden, doorzitten en verlichte zit) aanleert bij dressuuroefeningen, bij het springen over lage hindernissen en op wandelingen. Toelatingsvoorwaarden:
trainger C dressuur / jumping / eventing De cursist leert op een didactische manier les geven aan ruiters die de initiatie paardrijden achter de rug hebben en leert hen begeleiden naar een meer gevorderd dressuurniveau. Toelatingsvoorwaarden:
trainer B paardrijden dressuur / jumping / eventing De cursist leert (naast de algemene doelstellingen en de doelstellingen van de voorgaande opleidingsniveaus) op een pedagogisch verantwoorde manier beginnende competitieruiters begeleiden, met aangepaste lessen en conditionele en technische trainingen. Toelatingsvoorwaarden:
trainer A paardrijden dressuur / jumping / eventing De cursist leert (naast de algemene doelstellingen en de doelstellingen van de voorgaande opleidingsniveaus) gevorderde competitieruiters op een pedagogisch verantwoorde manier begeleiden met aangepaste lessen en conditionele, technische en mentale trainingen. Toelatingsvoorwaarden:
De normen voor deze diploma's worden bepaald door de Vlaamse trainerschool (Sport Vlaanderen). Meer info over de opleidingen vind je op de site van VTS. |
|||||||||||||||||||||